Lördag - 22 November

En skön slapp lördag blir det ikväll.. Jag och en god vän kommer spendera aftonen på bästa sätt, sittandes i soffan med sysslor som högst kräver att man sträcker sig efter chipsskålen..

Satt och lyssnade igenom en grymt skön platta "Hip-Hop Classics" och även om jag inte må vara den som tvunget älskar hip-hop så kan jag absolut imponeras av välproducerad hip-hop och rap musik. Tänkte bjuda på två artister idag.



Första låten för dagen kommer från Dennis Coles, mera känd som Ghostface Killah, en amerikansk rappare som startade sin karriär i gruppen Wu-Tang Clan som gjorde stor succe under tidigt 90-tal och framåt mitten av 90talet. Efter detta var alla medlemmar fria att gå vidare med egna solokarriärer däribland Dennis Coles som 2006 släppte låten "Back Like That" i samarbete med stora rnb/pop-stjärnan Ne-Yo.
Just namned Ghost Killah tog Dennis Coles från en av karaktärerna i Kung-Fu filmen "Mystery of chessboxing" från 1979.

Är du nyfiken på mer om Dennis Coles kan du besöka hans myspace
HÄR


Dagens första låt: Ghostface Killah - Back Like That (feat. Ne-Yo)

*EDIT* Tyvärr så har detta klipp blivit borttaget från youtube. Men jag vill fortfarande säga att låten skitbra!




Andra låten kommer från Cameron Giles mera känd vid artistnamnet som är Cam'Ron.


Född 1976 den 4 februari Harlem, New York of Afro-Puerto Rican.
Amerikanska gangstarappare som grundade Hip-Hop gruppen "The Diplomats", allmänt kända som "Dipset".
Låten jag valt ut släppte han 2002 och samarbetade med Juelz Santana.
En klockren hip-hop låt som ganska klart beskriver mitt tycke när det gäller "bra" Hip-Hop.

Är du nyfiken på mer om Cam'Ron hittar du hans myspace HÄR


Dagens andra låt: Cam'Ron - Oh Boy (feat. Juelz Santana)




Ha en bra helg, hörs!

F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback