Tisdag 11 November

Höstlöven blåser förbi... Regnet puttrar runt som en avsläpad, trött vattenpistol...

Hösten är här! Usch, fy, tvi & blä! Jag kände det klia i mina bloggskrivande fingrar. Det var trots allt i September som jag senast bjöd på ett inlägg, fy skäms på mig!

Självklart lovar jag dig som i varje inlägg en låt, gammal som ny med en känd som okänd artist.

Idag blir det en låt som är lite äldre men som får mig i god stämning var gång mina öron erbjuds dess ljuva toner.
Med deras stämningsfulla, gungvänliga jazz och soultoner i popanda. Jag talar självklart om Fibes Oh! Fibes :D




Fibes, Oh Fibes!
, svenskt
popsoulband från Göteborg, bildat 2001.
Bandet slog igenom 2003 med singlarna One Hour Baby och This City's Got No Boulevards, tagna från debutalbumet Still Fresh.
I augusti 2006 släpptes uppföljaren Emotional som närmast unisont hyllades av kritikerna

Källa Wikipedia                             



Är du nyfiken på mer om Fibes Oh! Fibes kan du klicka dig in på deras hemsida HÄR


Låten jag valt kommer från just deras album "Emotional" som hyllats så starkt av kritikerna, god lyssning!





Dagens Låt:
Fibes, Oh Fibes! - Get Up



Kommentarer
Postat av: Skååneradiojontetollarp

Hallau Fresch! Grymt å spana in ditt place här i zyberspäic! Din blogg är fin! Den ger mig mkt glädje och nöje. Jag har varit en trogen läsare av din blogg ända sen lanseringen 1994. Gillade ditt inlägg om Peruanska flodpärlsmusslor å deras kamp mot albinogrävlingarna i Polen. Men det om rumpapan i Borneo 1997 var urbra! Tänk att du reste hela vägen dit för att rädda den sista överlevande individen av runpapa, men sen blev du så hungrig på vägen hem i taxin i malmö så du bröt nacken av den å grillade den i trädgården!! tack för en spännande blogg som uppdateras varje dag!!

2008-11-11 @ 18:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback