Tisdag 2 September - Sia Furler!

Varit i Köpenhamn under dagen i helt underbart väder! Kommer befinna mig där under veckodagarna i fem veckor framåt. Har praktik på thevoice, jag är hur nöjd som helst.

Hur som helst för att beskriva dagens låt så kommer den från Sia Furler, en austrauliensiskt sångerska som för det mesta skapar lugn, jazzig stämningsfull musik.
Med sin makalösa sångröst (min åsikt) blir varenda låt så kraftfull och charmig att jag bara inte kan sluta lyssna.

Sia (som är hennes artistnamn) är nog förhållandevis okänd i Sverige och har sina succé i England och USA.
Är du nyfiken på mer om Sia så är det bara att titta in
HÄR

Jag har tagit en av låtarna från Sia's spelningen på radiostationen KCRW i oktober förra året.
Svårt att välja en att dela med sig av här på bloggen, när jag tycker alla låtarna har sin egen charm.

Gillar du det så kan du ju bara klicka dig vidare på youtube och lyssna på fler låtar :)

Dagens låt:
Sia Furler - Day Too Soon






F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback